AdobeStock_197373009-1024x683

პაციენტის მონაცემთა ბაზის მნიშვნელობა სტომატოლოგიური კლინიკისთვის

პაციენტის მონაცემთა ბაზის მნიშვნელობა სტომატოლოგიური კლინიკისთვის

 

 პაციენტთა მონაცემთა ბაზის ანალიზი
სტომატოლოგიაში, პაციენტების მონაცემთა ბაზასთან მუშაობა, გულისხმობს, პაციენტთა მუდმივ გამოკითხვას და მათ დაყოფას კატეგორიების მიხედვით:

– მხოლოდ კაცები

– მხოლოდ ქალები

– სტუდენტები

– ვინც მინიმუმ ორი კვირის წინ მოვიდა თქვენთან.

ამასთანავე განსაზღვრეთ სამი ძირითადი ჯგუფი – საუკეთესო მომხმარებლები, საშუალო და ყველაზე ცუდი – ხარჯვის მიხედვით, ვიზიტების სიხშირისა და გაწეული მომსახურების ტიპების მიხედვით. ასევე, თუ კლინიკას აქვს ფილიალები სხვადასხვა ქალაქში, აღნიშნეთ რომელ რაიონშია პაციენტი.

Არ დაიძინო

სტომატოლოგიურ ბიზნესში, ისევე როგორც ნებისმიერ სხვა ბიზნესში, არიან “მძინარე” პაციენტები, რომლებიც დიდი ხნის განმავლობაში კლინიკაში არ ყოფილან. შეგიძლიათ სცადოთ აღადგინოთ პაციენტთა ასეთი სეგმენტი.

– გაუკეთეთ მომგებიანი შეთავაზება, რომლის მიღებაზე უარის თქმა რთულია. ვთქვათ, დიდი ფასდაკლება მიანიჭეთ მთელ რიგ მკურნალობაზე (მაგალითად, გათეთრება, პირის ღრუს ჰიგიენა). ასეთი შეთავაზებების გაკეთება შეგიძლიათ გარკვეული სცენარის მიხედვით – ჯერ ერთი მოქმედება, თუ რეაქცია არ არის – კიდევ ერთი. უფრო მომგებიანი და შემდეგ ყველაზე მომგებიანი.

– დარეკეთ “მძინარე” კლიენტებთან და გაიგეთ, რატომ არ მოდიან ისინი. რა თქმა უნდა, ვინმე გიპასუხებთ: “ერთი სერვისი მჭირდებოდა და მივიღე”. ამასთანავე, შეიძლება სხვა პასუხებიც მოისმინოთ:

– “მე სხვა ადგილას გადავედი  და ახლა ჩემთვის მოუხერხებელია თქვენთან მოსვლა”

– “თქვენმა ადმინისტრატორმა შეურაცხყოფა მომაყენა და აღარ მინდა თქვენთან დაკავშირება”

– ”თქვენ გაზარდეთ ფასები და ჩემთვის ძალიან გაძვირდა მკურნალობა”.

ასევე ღირს საუბარი მათთან, ვინც რეგულარულად სტუმრობს კლინიკას ან რეკომენდაციას უწევს მეგობრებს. მიხვდებით, თუ რატომ გირჩევენ, რომელი მიმართულებით უნდა იმოქმედოთ.

ვიზიტების ისტორია

ვებაპის პროგრამულ უზრუნველყოფაში  შესაძლებელია პაციენტის ვიზიტის ისტორიის დანახვა. მისი დახმარებით შეგიძლიათ გაიგოთ რა მიზნით მოვიდა პაციენტი თქვენთან. ბაზა დაგეხმარებათ დაყოთ პაციენტები. მაგალითად პაციენტები, რომლებიც კბილის ტკივილის გამო მოვიდნენ თქვენთან და პაციენტები, რომლებიც რამდენჯერმე მოვიდნენ კბილების გათეთრებისთვის და შემდეგ აღარ დაბრუნებულან. გარდა ამისა, ვიზიტების ისტორიის დახმარებით შეგიძლიათ გავლენა მოახდინოთ პაციენტის დამოკიდებულებაზე კლინიკის მიმართ.

ვთქვათ, კლიენტი ერთი წლის წინ მოვიდა და მან კბილების პროფესიონალური გაწმენდის სერვისი ჩაიტარა. მისთვის შეგიძლიათ გააკეთოთ,  სპეციალური შეთავაზება – სტომატოლოგთან ვიზიტისას საჩუქრად პროფესიონალური კბილის პასტა, მეორე-მესამე ვიზიტის დროს  კბილების გაწმენდა ან ფასდაკლება კბილების გათეთრებაზე.

შედეგი

დარწმუნდით, რომ გაანალიზეთ ყველა ჩატარებული აქცია. მათი მთავარი მნიშვნელობა არის ის, რომ სტომატოლოგიური კლინიკის მონაცემთა ბაზასთან  მუშაობა დაგეხმარებათ მომხმარებლების გაგებაში, მიმართვის მოტივების დადგენაში და კლინიკის განვითარების ვარიანტების დადგენაში.